Sambalanco bestond onlangs al weer 25 jaar! De band bestaat voor een deel uit een ‘harde kern’ van leden die al heel lang bij de band zijn en leden die al enkele jaren meespelen. Uiteraard is er soms helaas ook wat verloop onder de leden. Gelukkig zijn er dit jaar zomaar ineens ook een flink aantal nieuwe spelers bij gekomen zoals Jessica, Linda, Fatima en Bianca.

Deze 4 nieuwe leden hebben allemaal nog niet eerder in een Sambaband gespeeld, maar bijna allemaal hebben ze wel een voorliefde voor vrolijke, opzwepende muziek. Linda en Bianca hadden al een beetje ervaring opgedaan met muziek maken in het verleden maar voor Jessica en Fatima was het bespelen van een instrument zelfs helemaal nieuw. Geen ervaring met een muziekinstrument is overigens geen belemmering; iedereen met ritmegevoel en een flinke dosis enthousiasme (en een beetje doorzettingsvermogen) is welkom bij de band!

Toen we aan de nieuwe leden vroegen wat muziek maken voor hen betekent werd ontspanning, het in het hier en nu zijn, de saamhorigheid en gezelligheid genoemd. Muziek maken geeft hen veel energie, ‘je wordt er gewoon zo lekker vrolijk van’.

Het eerste begin tijdens de proeflessen was natuurlijk best een uitdaging; handgebaren van een leider (wat betekenen die eigenlijk?), zoveel verschillende instrumenten om uit te kiezen en een groot repertoire. Maar allen geven aan dat de zij warm zijn ontvangen in de groep en gelukkig kun je tijdens de repetities gewoon een beetje gluren bij je buurman/-vrouw.

De nieuwe leden hopen de komende tijd het spelen op hun instrument goed onder de knie te krijgen en in de toekomst mee te spelen tijdens de optredens. Maar in de tussentijd is het natuurlijk vooral genieten van het muziek maken met elkaar en de gezellige sfeer binnen de band.

Heb je zin om ook eens een keer (vrijblijvend) met ons mee te spelen? Meld je dan aan voor een proefles